Comunicat de premsa CONFAVC

confavc-11

favgram-11

COMUNICAT de PREMSA

El servei de reforç escolar de l’IES Numància, impulsat per la FAVGram, guanya el “Reconeixement popular” al millor projecte” de la CONFAVC

Dilluns 18 de novembre.- El servei de reforç escolar a l’IES Numància, que l’any passat la Federaciód’Associacions Veïnals de Santa Coloma de Gramenet (FAVGram) va posar en marxa a través del programa veïnal “Aula Actual”, ha estat el projecte més votat entre els 9 presentats als  (Re)coneixements Veïnals: una iniciativa que cada dos anys la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC) organitza per a donar visibilitat a la gran tasca que fan associacions i federacions veïnals des dels barris.

Aquest servei innovador, que busca com a clau d’èxit l’empatia i la proximitat per qüestions d’edat i recorreguts vitals, s’ha desplegat amb un molt bon funcionament a l’IES de Numància de Santa Coloma de Gramenet  durant tot el curs acadèmic passat, beneficiant a 12 alumnes del centre gramenenc i comptant amb 5 exalumnes del mateix centre, voluntaris i voluntàries que ja estan estudiant a la universitat.

En l’acte de lliurament, celebrat el passat 14 de novembre, va ser la Presidenta de l’Associació Dona Balàfia, Josepa Teresa Farreny, l’encarregada de donar el trofeu i el diploma, a la representant de la FAVGram, Pilar Giménez, tot parafrasejant a la nena pakistanesa Malala Yousafzai:«Un bolígraf i un llibre poden canviar el món”.

Els 20 anys de la Vocalia de la Dona de l’AV de Rocafonda, l’Esperança, Ciutat Jardí i Valldeix (Mataró), va ser el projecte guanyador; i la recuperació de l’edifici de la Casa de la Premsa a Barcelona –de les entitats veïnals del Poble Sec amb altres organitzacions socials-; i el Mapa de l’amiant, de l’AV de Ciutat Badia; van ser les dues lluites compartides més destacades, segons el Jurat, format en aquesta edició pel director general d’Acció Cívica i Comunitària, Bernat Valls; la presidenta de l’Associació Dona Balàfia de Lleida, Josepa Teresa Farreny ; i els presidents de l’AV de Can Sant Joan de Montcada i Reixac  i de la CONFAVC, José Luis Conejero i Jordi Giró respectivament. També pel president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, raó per la qual la deliberació dels premis es va fer en una reunió amb Cuixart, amb els esmentats membres del Jurat, al centre penitenciari de Lledoners, en un locutori separat per un vidre

Pel que fa a la lluita més votada de les votacions populars, que en aquesta tercera edició ha batut el rècord amb la suma de  596 vots a través d’un enllaç a la web, ha estat la candidatura ja premiada de la Casa de la Premsa, amb 147 vots

Enguany les iniciatives han estat presentades per entitats veïnals de Manresa, Terrassa, Sabadell, Badia del Vallès, Castelldefels, Mataró, Sant Joan Despí, Montcada i Reixac, Santa Coloma de Gramenet, Badalona i Barcelona. Pel que fa a les temàtiques que abracen aquestes lluites i projectes, busquen revertir drets perduts i erosionats per la degradació de l’Estat del Benestar – com l’educació i la sanitat-; efectes devastadors de l’especulació immobiliària i la contaminació del medi ambient, o lluites per la recuperació del patrimoni cultural i arquitectònic, entre altres temes pròpiament d’apoderament de les veïnes i les persones immigrades;  i del mateix moviment veïnal.

La Plataforma Salvem El Cabanyal: Premi Honorífic 2019

Ara bé, l’acte dels (Re) coneixements Veïnals va arrencar dijous passat amb la xerrada “El Cabanyal, 21 anys de lluita reeixida” que ha comptat amb el i les representants de la Plataforma Salvem el Cabanyal, Faustino Villora, Maribel Domènech i Pepa Dasí.

La Junta de la CONFAVC enguany que s’ha dissolt la Plataforma Salvem ElCabanyal ha volgut reconèixer aquesta experiència perquè “durant 21 anys de resistència ha sabut fer xarxa i aglutinar veïns i veïnes, i diferents col·lectius per aturar un projecte urbanístic especulatiu de la ciutat de València, promogut per l’ex Alcaldessa Rita Barberà,  que suposava la destrucció de part d’aquest barri mariner històric, declarat Bé d’Interès Cultural.

Confavc-Fotofinal      Confavc-7